Prowadzone zajęcia mają na celu rozwijanie zainteresowania aktywnego wykorzystania technologii, a także rozumienia otaczającego nas cyfrowego świata.
Głównym środowiskiem wykorzystywanym na zajęciach będzie edukacyjna platforma BBC Micro:Bit (www.microbit.org) z wykorzystaniem dedykowanych rozszerzeń i elektroniki. Wszystkie propozycje zajęć realizowane będą według założeń edukacji STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts i Mathemiatics). Metoda STEAM zakłada interdyscyplinarne podejście do pozwanego materiału edukacyjnego oraz wykorzystanie naturalnych tendencji dzieci do zabawy i konstruowania. Działania realizowane będą w przyjazny i zabawny dla uczniów sposób, aby zaangażować w nie dzieci i wyzwolić w nich kreatywność, która często hamowana jest poprzez zarzuconą podstawę programową. Metoda ta pozwala łączyć wiedzę z wielu dziedzin ułatwiając tym samym poznanie dzieciom w przyjazny sposób w czasie zabawy, majsterkowania, konstruowania i projektowania zagadnień z matematyki, fizyki czy z przyrody. Ważnym elementem zajęć jest również rozwijanie pasji, praca projektowania ukierunkowana na rozwiązywanie realnych problemów a także rozwój umiejętności manualnych. Nauka programowania uczyć będzie przede wszystkim rozwiązywania problemów oraz rozwijać będzie umiejętności logicznego myślenia. Wiedza teoretyczna będzie punktem wyjścia do przygotowania prototypów urządzeń i fizycznych rozwiązań.
Instruktor: Paweł Sielczak
Od początku rozpoczęcia przez moje dzieci edukacji szkolnej, a więc od 2012 roku, zaangażowałem się w działania edukacyjne mające na celu rozwijanie pasji związanych z informatyka a także nauka konstruowania i majsterkowania. W swoich działaniach inspiruje się edukacja STEAM łącząca wiedzę z wielu dziedzin - ułatwiając tym samym poznanie dzieciom w przyjazny sposób w czasie zabawy, majsterkowania, konstruowania i projektowania - zagadnień z matematyki, fizyki czy z przyrody. Aktywności zakładają interdyscyplinarne podejście do pozwanego materiału edukacyjnego oraz wykorzystanie naturalnych tendencji dzieci do zabawy i konstruowania. Staram się by nadrzędna wartością działań i prowadzonych zajęć było zwiększenie wiary uczestników we własna kreatywność, umiejętność rozwiazywania problemów i wyzwań. Zachęcam uczestników zajęć do samodzielnego poszukiwania informacji i realizacji projektów w filozofii DIY - Zrób to sam a także do majsterkowania i zabawy z naukami ścisłymi.
Organizowałem projekty i aktywności związane z Europejskim Tygodniem Kodowania i programem grantowym Meet and Code. (http://dzialajmy.org/meet-and-code-2017/). Stworzyłem także we współpracy z Rada rodziców, szkoła, wydawnictwami - Bibliotekę młodej programistki i młodego programisty (http://biblioteka.dzialajmy.org). Interesuje się szeroko pojętym zjawiskiem MAKER MOVEMENT i płynących stamtąd korzyściach oraz wartościach. Jestem zainteresowany możliwościami tworzenia wiedzy i rozwiązań w fablabach/makerspacach/hackerspace’ach, a także sposobami tworzenia wspólnoty wokół tych miejsc. Ważnym aspektem jest dla mnie uczenie się przez działanie oraz uczenie się przez dzielenie się wiedza.
Przygotowywałem autorskie scenariusze zajęć z dziećmi i młodzieżą z wykorzystaniem elektroniki (w szczególności BBC MICRO:BIT) oraz aktywności manualnych i na ich podstawie wielokrotnie prowadziłem zajęcia w szkołach i instytucjach kultury lub prowadziłem komercyjne zajęcia.
Opłata i kategoria wiekowa:
DZIECI I MŁODZIEŻ /8-12 LAT/
10 zł za zajęcia, 120 min.
Kiedy:
od 03.10.2020
1 x m-c, sobota w godz. 15.00 - 17.00